(Ne)zabudlo sa na východ?!

Autor: Juraj Jevin | 12.4.2015 o 20:27 | Karma článku: 7,39 | Prečítané:  1274x

Keď sa v roku 2007 začalo s výstavbou oceliarne v Strážskom, bola to pre región a  jeho obyvateľov dobrá správa. Bohužiaľ dnes je všetko inak.

Od 23. marca prebieha v spoločnosti hromadné prepúšťanie. O prácu príde viac ako 300 zamestnancov.  Pre región, ktorý  trpí nezamestnanosť na úrovni 17,3 % (okres Michalovce) je to zlá správa. Podobne sú na tom aj okolité okresy Vranov (21,46 %), Humenné (16,22 %), Sobrance (21,81 %).

Je zrejmé, že možnosť nájsť si novú prácu pre prepustených, bude komplikované. Nové pracovné miesta nevznikajú a ďalšie sú ohrozené. Aj keď v okolitých mestách pôsobia rôzne spoločnosti, čo však tomuto regiónu naozaj chýba, je veľký a silný investor.

Aj keď sa vláda v poslednom čase snaží  podporovať také investície, ktoré smerujú práve do regiónov s najväčšou mierou nezamestnanosti, sú limity, za ktoré ani investor nepôjde. Mám na mysli hlavne infraštruktúru. Určite netreba pripomínať chýbajúcu diaľnicu Košice - Michalovce - štátna hranica s Ukrajinou. Pritom nejde o komplikovaný úsek. No infraštruktúra to nie sú len diaľnice. Železničná trať Humenné – Michalovce, Humenné - Prešov je na okraji záujmu.  Dodnes na úseku Humenné – Bánovce nad Ondavou chýba neuveriteľných 33 km elektrifikácie trate! Pritom rekonštrukcia železničných tratí prebieha tiež od západu na východ, podobne ako je to pri výstavbe diaľnic.

Práve preto sú pre tieto regióny, nie len na východe, kľúčoví malí podnikatelia, rodinné firmy, či živnostníci. Práve tí môžu v danom regióne vytvoriť skutočnú hodnotu, pracovné miesto.  Tieto firmy sa len tak nezoberú a neodídu, nemajú majiteľov skrytých za schránkovými firmami. No práve oni najviac trpia súčasnou politikov tejto vlády. Daňové licencie, časté zmeny zákonov a zákonníka práce, ďalšia byrokratická záťaž...týmto zmenám sa vedia rýchlejšie a jednoduchšie prispôsobiť väčšie firmy, no pre tie menšie, to môže byť  likvidačné.

Naopak potrebujeme jednoduchšie zamestnávanie a tvorbu reálnych pracovných miest (liberálnejší zákonník práce), jednoduchý daňový a odvodový systém (odvody bonus), menej byrokracie. A zmysel toho všetkého? Jednoducho nechať peniaze v regiónoch a nie ich posielať „do Bratislavy“. Aby sa tu tvorili pracovné miesta a investovalo. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Štátne IC vlaky začali opäť jazdiť. V čom sú iné?

Štátna Železničná spoločnosť Slovensko sľubuje, že jej najrýchlejšie vlaky z Bratislavy do Košíc za štyri hodiny a 42 minút.

KOMENTÁRE

Smer je v jednoSmerke. Ako Mečiarov valec či kôl v plote

Fico sa k realite postavil chrbtom. Zahral sa na kôl v plote.

SVET

Útok pri istanbulskom štadióne neprežilo 38 ľudí

K útoku sa nikto neprihlásil, stopy majú ukazovať na Kurdskú robotnícku stranu.


Už ste čítali?