Diaľnice, „diaľnice“, (diaľnice)

Autor: Juraj Jevin | 24.5.2015 o 20:50 | (upravené 25.5.2015 o 7:28) Karma článku: 7,46 | Prečítané:  564x

Starostovia bratislavských mestských  častí ohlásili petíciu za urýchlenie výstavby diaľničného obchvatu D4 a rýchlostnej cesty R7. (Ne)nastal čas na takúto petíciu aj na východnom Slovensku?! 

Netreba pripomínať, že dodnes neexistuje priame diaľničné prepojenie Bratislava – Košice. Sľúbené už v roku 2010! Nehovoriac o diaľnici do Michaloviec. Nejde len o diaľnice, ide aj o cesty I. či  II. triedy, či v neposlednom rade železničná trať je v katastrofálnom stave.

Áno, momentálne je diaľnica vo väčšine úsekov rozostavaná. No diaľničný obchvat Prešova je v nedohľadne. Kto jazdí cez Prešov vie, že je to jedna veľká katastrofa! Východ Slovenska mal dlhé roky jedinú diaľnicu a to spojenie medzi mestami Košice a Prešov.   Presne 38,1 km! Kilometre diaľnic  na západnom Slovensku netreba hádam ani spomínať.

Ja starostom ich pravo na petíciu neberiem. Dokonca ich chápem a aj tunajších obyvateľov, že je to pre nich dôležité. Zvládať takýto nával dopravy je neúnosný. A však najväčšia koncentrácia investícii je  práve na západnom Slovensku a v okolí Bratislavy. S tým  súvisí aj toľko kritizované a aj nenávidené „sťahovanie národov“.  Vy, ktorým sa toto sťahovanie nepáči, sedeli by ste doma, bez práce, bez peňazí?“  Určite by aj títo ľudia boli radšej doma, so svojou rodinou a pracovali niekde na okolí.  Tento výsledok nastal len za posledných 20 rokov, pri ktorých sa jednoducho ignorovalo rovnomerné stavanie diaľnic a rýchlostných ciest. 

Veď aj ďalšia možná veľká  investícia by mala smerovať do Nitry. Nové pracovné príležitosti, ďalšie sťahovanie. Iste, je to skvelá sprava pre Slovensko. No predstavte si čo by to urobilo napríklad so Zemplínom, keby takáto investícia smerovala do Michaloviec?

To čo Slovensko  a jeho regióny potrebujú je urýchlené dostavanie celej infraštruktúry (áno, aj tej v BA). Už len výstavba diaľnice Košice – Michalovce – Ukrajinská hranica, by priniesla prácu do nášho regiónu.   

SaS dlhodobo kritizuje eurofonody a ich čerpanie. Eurfondy vytvárajú prostredie pre korupciu, ich čerpanie je nedostačujúce a komplikované. Preto SaS navrhuje čo najväčšiu časť z nich presunúť práve do výstavby diaľnic. Bola by to zmysluplná investícia.

Samozrejme, diaľnica nie je všeliek na problémy regiónov, je to nevyhnutný predpoklad. Slovensko potrebuje zlepšiť podnikateľské prostredie, aby bolo jednoduchšie vytvárať nové pracovné miesta, zjednodušiť fungovanie štátu. Potrebujeme jednoduchý a prehľadný daňový systém.  SaS má tiež pripravenú zásadnú odvodovú reformu – Odvodový bonus . Toto sú v konečnom dôsledku riešenia, ktoré pomôžu nie len regiónom ale celému Slovensku a nám občanom! 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Štátne IC vlaky začali opäť jazdiť. V čom sú iné?

Štátna Železničná spoločnosť Slovensko sľubuje, že jej najrýchlejšie vlaky z Bratislavy do Košíc za štyri hodiny a 42 minút.

KOMENTÁRE

Smer je v jednoSmerke. Ako Mečiarov valec či kôl v plote

Fico sa k realite postavil chrbtom. Zahral sa na kôl v plote.

SVET

Útok pri istanbulskom štadióne neprežilo 38 ľudí

K útoku sa nikto neprihlásil, stopy majú ukazovať na Kurdskú robotnícku stranu.


Už ste čítali?