reklama

Diaľnice, „diaľnice“, (diaľnice)

Starostovia bratislavských mestských  častí ohlásili petíciu za urýchlenie výstavby diaľničného obchvatu D4 a rýchlostnej cesty R7. (Ne)nastal čas na takúto petíciu aj na východnom Slovensku?!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Netreba pripomínať, že dodnes neexistuje priame diaľničné prepojenie Bratislava – Košice. Sľúbené už v roku 2010! Nehovoriac o diaľnici do Michaloviec. Nejde len o diaľnice, ide aj o cesty I. či II. triedy, či v neposlednom rade železničná trať je v katastrofálnom stave.

Áno, momentálne je diaľnica vo väčšine úsekov rozostavaná. No diaľničný obchvat Prešova je v nedohľadne. Kto jazdí cez Prešov vie, že je to jedna veľká katastrofa! Východ Slovenska mal dlhé roky jedinú diaľnicu a to spojenie medzi mestami Košice a Prešov. Presne 38,1 km! Kilometre diaľnic na západnom Slovensku netreba hádam ani spomínať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja starostom ich pravo na petíciu neberiem. Dokonca ich chápem a aj tunajších obyvateľov, že je to pre nich dôležité. Zvládať takýto nával dopravy je neúnosný. A však najväčšia koncentrácia investícii je práve na západnom Slovensku a v okolí Bratislavy. S tým súvisí aj toľko kritizované a aj nenávidené „sťahovanie národov“. Vy, ktorým sa toto sťahovanie nepáči, sedeli by ste doma, bez práce, bez peňazí?“ Určite by aj títo ľudia boli radšej doma, so svojou rodinou a pracovali niekde na okolí. Tento výsledok nastal len za posledných 20 rokov, pri ktorých sa jednoducho ignorovalo rovnomerné stavanie diaľnic a rýchlostných ciest. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veď aj ďalšia možná veľká investícia by mala smerovať do Nitry. Nové pracovné príležitosti, ďalšie sťahovanie. Iste, je to skvelá sprava pre Slovensko. No predstavte si čo by to urobilo napríklad so Zemplínom, keby takáto investícia smerovala do Michaloviec?

To čo Slovensko a jeho regióny potrebujú je urýchlené dostavanie celej infraštruktúry (áno, aj tej v BA). Už len výstavba diaľnice Košice – Michalovce – Ukrajinská hranica, by priniesla prácu do nášho regiónu. 

SaS dlhodobo kritizuje eurofonody a ich čerpanie. Eurfondy vytvárajú prostredie pre korupciu, ich čerpanie je nedostačujúce a komplikované. Preto SaS navrhuje čo najväčšiu časť z nich presunúť práve do výstavby diaľnic. Bola by to zmysluplná investícia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Samozrejme, diaľnica nie je všeliek na problémy regiónov, je to nevyhnutný predpoklad. Slovensko potrebuje zlepšiť podnikateľské prostredie, aby bolo jednoduchšie vytvárať nové pracovné miesta, zjednodušiť fungovanie štátu. Potrebujeme jednoduchý a prehľadný daňový systém. SaS má tiež pripravenú zásadnú odvodovú reformu – Odvodový bonus . Toto sú v konečnom dôsledku riešenia, ktoré pomôžu nie len regiónom ale celému Slovensku a nám občanom! 

Juraj Jevin

Juraj Jevin

Bloger 
  • Počet článkov:  56
  •  | 
  • Páči sa:  42x

Som mladý človek, ktorý stále verí, že Slovensko má ešte šancu na to byť krajinou, kde sa oplatí žiť, pracovať, podnikať a kde majú čestní a spravodliví ľudia na vrch. Pochádzam z malej obce Pusté Čemerné, okres Michalovce, kde som už druhé volebné obdobie starostom, za stranu Sloboda a Solidarita, ktorej som členom. V predčasných voľbách kandidujem za SASKU s číslom 38. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu