Eurofondy naše každodenné

Autor: Juraj Jevin | 7.2.2016 o 20:31 | Karma článku: 8,70 | Prečítané:  750x

Nový chodník? Eurofondy. Rekonštrukcia školy? Eurofondy. Nové cesty? Eurofondy. Nové pracovné miesta? Eurofondy. Naozaj sú toto dobré správy pre Slovensko?  

Aj vy máte pocit, že dnes sa bez eurofondov nevieme pohnúť? Každá investícia je podmienená získaním týchto prostriedkov. Ako by sme zabudli sami investovať, rozvíjať našu krajinu, nie podľa úspešnosti čerpania, ale podľa toho, čo skutočne potrebujeme. Častokrát investujeme tieto peniaze do nezmyslov, gýčových námestí, nedomyslených chodníkov, nepotrebných a predražených produktov, len aby sme naplnili štatistiky a míňali ako sa patrí! 

Pritom, ak sa pozrieme na príjmy nášho štátneho rozpočtu v roku 2004, keď sme do EÚ vstupovali a na príjmy naplánované na rok 2016, zistili by sme, že príjmy rozpočtu za tieto roky vzrástli o približne 8,5 mld. €! Napriek tomu máme nemocnice v katastrofálnom stave. Nedostavanú diaľnicu z Bratislavy do Košíc a nehovoriac o diaľnici do Michaloviec. Nevieme postaviť chodník, opraviť mosty, verejné osvetlenie, školy, internáty, atď.

Pýtam sa, kde sú tieto peniaze?! Keď aj pri čerpaní eurofondov vyzerá naša krajina tak, ako vyzerá.

Eurofondy sa v poslednom čase stali nástrojom na vydieranie. Stačí ak v únii vyslovíte vlastný názor, ktorý sa nezhoduje s predstavou Bruselu a začne sa spomínať suma, ktorú ste dostali, ktorú ešte dostanete a samozrejme suma, ktorú už nemusíte dostať!

Nielen zo Slovenska sa stala krajina závislá na eurofondoch. Bez nich nevieme investovať, budovať, žiť...

Preto my v SaS dlhodobo hovoríme o potrebe zrušiť eurofondy (aj dotácie do poľnohospodárstva, čo by pomohlo tým našim). No kým sa tak nestane navrhujeme presunúť všetky možné prostriedky z eurofondov na výstavbu infraštruktúry, s prioritou dobudovania D1 a začatia výstavby všetkých úsekov rýchlostných ciest R2 a R3. Toto je základ dobre fungujúcej krajiny a dáva možnosť  rozvíjať sa aj regiónom Slovenska.

Nehovoriac o tom, že eurofondy sú priestorom pre obrovskú korupciu. Čo je možno aj odpoveďou na moju otázku položenú v úvode. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Štátne IC vlaky začali opäť jazdiť. V čom sú iné?

Štátna Železničná spoločnosť Slovensko sľubuje, že jej najrýchlejšie vlaky z Bratislavy do Košíc za štyri hodiny a 42 minút.

KOMENTÁRE

Smer je v jednoSmerke. Ako Mečiarov valec či kôl v plote

Fico sa k realite postavil chrbtom. Zahral sa na kôl v plote.

SVET

Útok pri istanbulskom štadióne neprežilo 38 ľudí

K útoku sa nikto neprihlásil, stopy majú ukazovať na Kurdskú robotnícku stranu.


Už ste čítali?