reklama

Európa 2013

Písal sa 1. máj 2004 a Slovensko sa spolu s ďalšími deviatimi krajinami stalo členom Európskej únie. Bola to dlhá a náročná cesta. Museli sme veľa obetovať no vidina toho, že budeme členom vyspelej demokratickej a slobodnej Európy bola silnejšia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Najskôr obdobie „mečiarizmu"! Potom tvrdé balíčky ekonomických opatrení za prvej Dzurindovej vlády a uťahovanie opaskov. Neskôr veľké a dôležité reformy druhej Dzurindovej vlády. Rovná daň, rozbehnutá zdravotnícka reforma,ťažká reforma dôchodkového systému. Až sme sa dočkali a dobehli krajiny, ktoré boli v prístupových rokovaniach pred nami a 1. Mája, spolu s našimi susedmi zavŕšili dlhý proces integrácie. Z čiernej diery v strede Európy sa následne stal tatranský tiger.

Nebolo to zadarmo, nebolo to jednoduché, boli aj sklamania stratili sa ilúzie...no toho 1. Mája som bol na Slovensko svoju krajinu patrične hrdý. Bol to historicky okamih. Európa, ktorá bola po desaťročia rozdelená sa zjednotila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bol to však prvý cieľ. Nasledoval náš vstup do Schengenského priestoru a následne aj vďaka reformám a dobre naštartovanej ekonomike sme mohli v roku 2009 splniť prísne kritéria a za Ficovej vlády vstúpiť aj do Eurozóny.

A potom prišla kríza...

Následne sa ukázala bezradnosť celej Európy no hlavne jej predstaviteľov.Ukázalo sa, že pravidla na ktorých tak úpenlivo bazírovala, mnoho krajín nikdy nedodržalo. Napísané a podpísane zmluvy sú na to aby sa obchádzali a porušovali. Úradníci v Bruseli s rôznymi návrhmi, smernicami a reguláciou ničia slobodný trh a podnikanie a sú úplne odtrhnutý od reality. Ako náhle vyslovíte iný názor ako je názor Bruselu ste označený za ničiteľa zjednotenej Európy.Vytvárame funkcie pre funkcie. Európska komisia, ktorá sa ma starať o dobro EÚ ako celku ju svojimi činmi viac rozbíja. Eurofondy sa premenili len na dojné kravy a ničia trh. Sú len priestorom pre obrovskú korupciu. Namiesto pomoci ešte viac zvýrazňujú rozdiely v Európe. Rada Európy je len bojom o peniaze a moc. Jednoducho Európania sa v podstate stali väzňami v zlatej klietke...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Samozrejme za všetko nemôžu len „Europolitici". Naše voľby a rozhodnutia na národnej úrovni ovplyvňujú Európsku politiku. Je to chyba postkomunistických krajín, ktoré akosi zabudli, čo je to nesloboda.

Nie, do takejto Európskej únie som vstupovať nechcel. Ľudia ktorí ma poznajú vedia, že ja som veľký Eurooptimista. A európsku integráciu vnímam ako najlepší a najjedinečnejší projekt, ktorý tato planéta videla. Myšlienka, ktorá stala na začiatku tohto procesu bola výnimočná.

No dnes, píše sa mi to naozaj ťažko, môžem povedať len jedno....hanbím sa za takúto Európsku úniu, hanbím sa za to, že som „Európan".

Juraj Jevin

Juraj Jevin

Bloger 
  • Počet článkov:  56
  •  | 
  • Páči sa:  42x

Som mladý človek, ktorý stále verí, že Slovensko má ešte šancu na to byť krajinou, kde sa oplatí žiť, pracovať, podnikať a kde majú čestní a spravodliví ľudia na vrch. Pochádzam z malej obce Pusté Čemerné, okres Michalovce, kde som už druhé volebné obdobie starostom, za stranu Sloboda a Solidarita, ktorej som členom. V predčasných voľbách kandidujem za SASKU s číslom 38. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu