reklama

Hrdinovia železníc

RegioJet ohlásil definitívny odchod z trasy Bratislava - Košice a aj keď môžeme mať rôzne názory na spôsob podnikania tejto spoločnosti, jedno je dôležité. Ukázala nám, že sa to dá aj inak!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)

Bola to malá revolúcia, či skôr evolúcia. Káva, minerálka zdarma, prijateľná ponuka občerstvenia, internet, čistota a dokonca vôňa na toalete, bezproblémový nákup lístka cez web a to všetko za dobrú cenu. Jednoducho pohodlné cestovanie medzi dvoma najväčšími mestami našej krajiny. Čo je pri stále nedokončenej diaľnici dôležité (zrejme nie dosť pre vládnych politikov).

Takto však zďaleka nevyzerá cestovanie v štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). My čo cestujeme vlakom pravidelne, vieme. Staré vozne, nefungujúce toalety, smrad, neinformovanosť, zastarané služby, neschopnosť férovo vrátiť cestovné a takto by som mohol pokračovať. ZSSK totiž nikdy nemusela o zákazníka bojovať, bol pre ňu samozrejmosťou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po príchode konkurenta sa to zmenilo. ZSSK a hlavne jej vedenie spanikárilo a začalo (povedzme si, že na smiech) tapetovať toalety, pridávať do IC spojov stanice, či vymýšľať nové triedy cestovania. Tieto zmeny nestačili. Na jednej strane bola pošramotená značka tejto spoločnosti, na druhej boli katastrofálne rozhodnutia tejto vlády.

Pretože ak dnes niekto skutočne poškodzuje Železničnú spoločnosť Slovenska, tak sú to súčasní politici. Politickí nominanti a ich rozhodnutia. Netrpíme, tým len my cestujúci, ale aj jej zamestnanci. Nie je to premiér, či predseda parlamentu, ktorí sa musia predierať preplnenými vlakmi, nespokojnými cestujúcimi, či v zime pobehovať vonku, keď váš zastaraný vlak z technických príčin zastane niekde v poli. Sú to sprievodcovia, jednoducho železničiari, ktorí si to odskáču. A im patri moja vďaka, že svoju prácu vykonávajú, v situácii v akej táto firma je.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pracovať v spoločnosti, kde sa zrejme neplánujú žiadne investície (bez eurofondov by zrejeme nebolo ani tých pár nových súprav), rozvoj či inovácie. Kde si politici plnia svoje detské sny a kupujú si voličov nezmyselnými vlakmi zadarmo (toto všetko nakoniec aj tak platíme my všetci). Keď o svojich riaditeľoch počujete z novín, keď si rozdávajú zlaté padáky, nie je zrejme úplne príjemné.

A tak kým pán premiér Fico žije v predstave, že cesta vlakom „zadarmo“ prebieha v reštauračnom vozni a pán predseda parlamentu (kapitán) Danko si na peróne pri vypravovaní prvého obnoveného IC vlaku v podstate robí „srandu“ zo železničiarov a ich práce, my bežní cestujúci musíme vydržať realitu cestovania našou štátnou Železničnou spoločnosťou Slovensko. 

Juraj Jevin

Juraj Jevin

Bloger 
  • Počet článkov:  56
  •  | 
  • Páči sa:  42x

Som mladý človek, ktorý stále verí, že Slovensko má ešte šancu na to byť krajinou, kde sa oplatí žiť, pracovať, podnikať a kde majú čestní a spravodliví ľudia na vrch. Pochádzam z malej obce Pusté Čemerné, okres Michalovce, kde som už druhé volebné obdobie starostom, za stranu Sloboda a Solidarita, ktorej som členom. V predčasných voľbách kandidujem za SASKU s číslom 38. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu