Hrdinovia železníc

Autor: Juraj Jevin | 22.1.2017 o 20:40 | (upravené 23.1.2017 o 8:02) Karma článku: 12,91 | Prečítané:  6725x

RegioJet ohlásil definitívny odchod z trasy Bratislava - Košice a aj keď môžeme mať rôzne názory na spôsob podnikania tejto spoločnosti, jedno je dôležité. Ukázala nám, že sa to dá aj inak!

Bola to malá revolúcia, či skôr evolúcia. Káva, minerálka zdarma, prijateľná ponuka občerstvenia, internet, čistota a dokonca vôňa na toalete, bezproblémový nákup lístka cez web a to všetko za dobrú cenu. Jednoducho pohodlné cestovanie medzi dvoma najväčšími mestami našej krajiny. Čo je pri stále nedokončenej diaľnici dôležité (zrejme nie dosť pre vládnych politikov).

Takto však zďaleka nevyzerá cestovanie v štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). My čo cestujeme vlakom pravidelne, vieme. Staré vozne, nefungujúce toalety, smrad, neinformovanosť, zastarané služby, neschopnosť férovo vrátiť cestovné a takto by som mohol pokračovať. ZSSK totiž nikdy nemusela o zákazníka bojovať, bol pre ňu samozrejmosťou.

Po príchode konkurenta sa to zmenilo. ZSSK a hlavne jej vedenie spanikárilo a začalo (povedzme si, že na smiech) tapetovať toalety, pridávať do IC spojov stanice, či vymýšľať nové triedy cestovania. Tieto zmeny nestačili. Na jednej strane bola pošramotená značka tejto spoločnosti, na druhej boli katastrofálne rozhodnutia tejto vlády.

Pretože ak dnes niekto skutočne poškodzuje Železničnú spoločnosť Slovenska, tak sú to súčasní politici. Politickí nominanti a ich rozhodnutia. Netrpíme, tým len my cestujúci, ale aj jej zamestnanci. Nie je to premiér, či predseda parlamentu, ktorí sa musia predierať preplnenými vlakmi, nespokojnými cestujúcimi, či v zime pobehovať vonku, keď váš zastaraný vlak z technických príčin  zastane niekde v poli. Sú to sprievodcovia, jednoducho železničiari, ktorí si to odskáču. A im patri moja vďaka, že svoju prácu vykonávajú, v situácii v akej táto firma je.

Pracovať v spoločnosti, kde sa zrejme neplánujú žiadne investície (bez eurofondov by zrejeme nebolo ani tých pár nových súprav), rozvoj či inovácie. Kde si politici plnia svoje detské sny a kupujú si voličov nezmyselnými vlakmi zadarmo (toto všetko nakoniec aj tak platíme my všetci).  Keď o svojich riaditeľoch počujete z novín, keď si rozdávajú zlaté padáky, nie je zrejme úplne príjemné.

A tak kým pán premiér Fico žije v predstave, že cesta vlakom „zadarmo“ prebieha v reštauračnom vozni a pán predseda parlamentu (kapitán) Danko si na peróne pri vypravovaní prvého obnoveného  IC vlaku v podstate robí  „srandu“ zo železničiarov a ich práce, my bežní cestujúci musíme vydržať realitu cestovania našou štátnou Železničnou spoločnosťou Slovensko. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.


Už ste čítali?